Algemene voorwaarden

Van Coencad B.V., gevestigd te Rijen, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 59348763.

 

 

Artikel 1.         Algemeen/toepasselijkheid algemene voorwaarden

 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op ieder(e) aanbieding, advies, offerte en andere overeenkomst tussen Coencad B.V., hierna te noemen: “Coencad” en de wederpartij, opdrachtgever of aanvrager, hierna te noemen: “Opdrachtgever”, waarop Coencad deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

  2. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met Coencad, voor de uitvoering waarvan door Coencad derden dienen te worden betrokken.

  3. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk door Coencad van de hand gewezen, tenzij Coencad uitdrukkelijk schriftelijk heeft verklaard deze of onderdelen daarvan te aanvaarden.

  4. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing. Coencad en de Opdrachtgever zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht wordt genomen.

  5. Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere bepalingen binnen deze algemene voorwaarden, dan dienen partijen in overleg een uitleg aan deze bepaling(en) te geven die in overeenstemming is met de aard en strekking van de onderliggende overeenkomst en van deze algemene voorwaarden en die gebruikelijk is in de branche waarin Coencad werkzaam is.

  6. Indien zich tussen partijen alsnog een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld aan de hand van de aard en strekking van de onderliggende overeenkomst en deze algemene voorwaarden alsmede conform de gebruikelijke standaarden/werkzaamheden in de branche waarin Coencad werkzaam is.

  7. Indien Coencad niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Coencad in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen.

 

 

Artikel 2.         Offertes, (voor)calculaties, advies en overige aanbiedingen

 

  1. Alle offertes, (voor)calculaties, adviezen en overige aanbiedingen van Coencad zijn vrijblijvend, tenzij door Coencad anders is aangegeven.

  2. Coencad kan niet aan haar offertes, (voor)calculaties, adviezen en/of overige aanbiedingen worden gehouden indien de Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes, (voor)calculaties, adviezen en/of aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat(ten).

  3. De Opdrachtgever staat in voor de juistheid en volledigheid van de door of namens hem/haar aan Coencad verstrekte gegevens waarop Coencad haar offerte, (voor)calculatie, advies en/of aanbieding baseert. De Opdrachtgever betracht steeds de uiterste zorg dat de voorwaarden waaraan de prestatie van Coencad dient te voldoen, juist en volledig zijn. In tekeningen, afbeeldingen, catalogi, websites, offertes, reclamemateriaal, normalisatiebladen e.d. vermelde maten en gegevens zijn voor Coencad niet bindend, behoudens indien door Coencad uitdrukkelijk anders is vermeld.

  4. De Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens (aangeleverde (meet)gegevens, tekeningen dan wel andere documenten en/of informatie) waarvan Coencad aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig, juist en volledig aan Coencad worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig, juist en/of volledig aan Coencad zijn verstrekt, heeft Coencad het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de alsdan gebruikelijke tarieven aan de Opdrachtgever in rekening te brengen. De uitvoeringstermijn vangt niet eerder aan dan nadat de Opdrachtgever de gegevens aan Coencad juist en volledig ter beschikking heeft gesteld. Coencad is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat Coencad is uitgegaan van door de Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.

  5. De in een offerte, (voor)calculatie advies of aanbieding vermelde prijzen zijn exclusief BTW, eventuele andere heffingen van overheidswege en eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, waaronder, doch niet uitsluitend, begrepen reis- en verblijf-, verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven.

  6. Indien de aanvaarding (al dan niet op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte of de aanbieding opgenomen aanbod, dan is Coencad daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Coencad anders aangeeft.

  7. Een samengestelde prijsopgave verplicht Coencad niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs. Offertes, (voor)calculaties, adviezen en/of aanbiedingen gelden niet automatisch voor toekomstige orders.

 

 

Artikel 3.         Termijnen en uitvoering van de overeenkomst

 

  1. Is voor de uitvoering van bepaalde werkzaamheden of voor de levering van bepaalde zaken een termijn overeengekomen of opgegeven, dan is dit enkel een indicatie en nimmer een fatale termijn, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen. Bij overschrijding van een termijn dient de Opdrachtgever Coencad derhalve schriftelijk in gebreke te stellen. Coencad dient daarbij te allen tijde een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de overeenkomst. Indien Coencad voorziet dat de werkzaamheden niet binnen de overeengekomen of opgegeven termijn kunnen worden uitgevoerd, zal Coencad de Opdrachtgever daarover zo spoedig mogelijk informeren.

  2. Coencad zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.

  3. Coencad heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden en de prijs hiervan door te berekenen aan de Opdrachtgever indien zulks naar het oordeel van Coencad wenselijk is met het oog op een voor partijen optimale uitvoering van de overeenkomst. De toepasselijkheid van artikel 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

  4. Indien door Coencad, of door Coencad ingeschakelde derden, in het kader van de opdracht werkzaamheden worden verricht op de locatie van de Opdrachtgever of een door de Opdrachtgever aangewezen locatie, draagt de Opdrachtgever kosteloos zorg voor de door die medewerkers in redelijkheid gewenste faciliteiten.

  5. De Opdrachtgever zal gebruikers, huurders en eventuele andere derden die Coencad of de door Coencad ingeschakelde derde(n) toegang dienen te verschaffen voor het uitvoeren van de opdracht door Coencad of de door Coencad ingeschakelde derde(n) tijdig in kennis stellen van de komst van Coencad of de door Coencad ingeschakelde derde(n) en hen verzoeken Coencad of de door Coencad ingeschakelde derde(n) alle nodige medewerking te verlenen en toegang te verschaffen. Het eventueel niet uit kunnen voeren van een gedeelte van de opdracht als gevolg van de weigering van huurders, gebruikers of derden om Coencad of de door Coencad ingeschakelde derde(n) één of meerdere (gedeelten van) percelen of onroerende zaken te laten betreden en alle daarmee samenhangende gevolgen, komen niet voor rekening en risico van Coencad. Coencad maakt in voorkomend geval aantekening van de weigering tot het verlenen van toegang en de eventuele gevolgen hiervan voor de opdracht en zal zulks aan de Opdrachtgever rapporteren.

  6. Levering van (meet)gegevens, tekeningen en andere producten en/of diensten geschiedt online door het beschikbaar stellen van deze (meet)gegevens, tekeningen en andere producten en/of diensten door Coencad in een “cloudomgeving”, tenzij partijen anders overeenkomen. De Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het op juiste wijze ophalen/downloaden van de (meet)gegevens, tekeningen en andere producten en/of diensten vanuit de “cloudomgeving”. De Opdrachtgever is daarnaast verplicht de ter beschikking gestelde (meet)gegevens, tekeningen en andere producten en/of diensten af te nemen op het moment dat deze hem/haar ter beschikking worden gesteld. Indien de Opdrachtgever afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, dan komen eventuele kosten van Coencad die hiervan het gevolg zijn voor rekening en risico van de Opdrachtgever.

  7. Coencad is gerechtigd de werkzaamheden voortvloeiende uit de overeenkomst in verschillende fasen uit te voeren en daarmee het aldus uitgevoerde gedeelte afzonderlijk te factureren.

  8. Indien de werkzaamheden voortvloeiende uit de overeenkomst in fasen worden uitgevoerd, kan Coencad de uitvoering van die onderdelen, die tot een volgende fase behoren, opschorten totdat de Opdrachtgever de resultaten van de voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.

 

 

Artikel 4.         Meer-/minderwerk en wijziging van de overeenkomst

 

  1. Alle wijzigingen van of aanvullingen op de overeenkomst, hetzij door bijzondere opdracht van de Opdrachtgever, hetzij als gevolg van wijziging in het ontwerp/de tekening/de berekening/het object/de zaak of veroorzaakt doordat de verstrekte gegevens niet overeenstemmen met de werkelijke uitvoering of doordat van geschatte hoeveelheden of afmetingen wordt afgeweken, behoren – wanneer daaruit meerdere kosten ontstaan – beschouwd te worden als meerwerk en voor zover daaruit minder kosten ontstaan als minderwerk.

  2. Verrekening van meer- en minderwerk vindt in ieder geval plaats in geval van wijzigingen in en/of aanvullingen op de overeengekomen werkzaamheden/overeenkomst zoals bedoeld in het vorige lid en in de gevallen waarin verrekening van meer- of minderwerk tussen Partijen is overeengekomen of dit uit de feitelijke uitvoering van de werkzaamheden blijkt.

  3. Door een wijziging van de overeenkomst kan voorts de oorspronkelijk opgegeven termijn van uitvoering worden gewijzigd, hetgeen Coencad zo spoedig mogelijk aan de Opdrachtgever kenbaar zal maken. De Opdrachtgever aanvaardt de mogelijkheid van wijziging van de overeenkomst, daaronder begrepen de wijziging in prijs en termijn van uitvoering zoals omschreven in deze bepaling.

  4. Indien de overeenkomst overeenkomstig het in de voorgaande leden bepaalde wordt gewijzigd/aangevuld, dan is Coencad gerechtigd om daaraan eerst uitvoering te geven nadat daarvoor akkoord is gegeven door de binnen Coencad bevoegde persoon. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde overeenkomst levert geen wanprestatie van Coencad op en is voor de Opdrachtgever geen grond om de overeenkomst op te zeggen of te annuleren.

  5. Zonder daarmee in gebreke te komen, kan Coencad een verzoek van de Opdrachtgever tot wijziging van de overeenkomst weigeren, indien dit in kwalitatief en/of kwantitatief opzicht gevolg zou kunnen hebben voor de in dat kader te verrichten werkzaamheden of te leveren diensten en/of zaken.

  6. Indien Coencad met de Opdrachtgever voor de uitvoering van de werkzaamheden een vast honorarium of vaste prijs overeenkomt, dan is Coencad ten alle tijde gerechtigd tot verhoging van dit honorarium of deze prijs zonder dat de Opdrachtgever in dat geval gerechtigd is om de overeenkomst om die reden te ontbinden, indien de verhoging van de prijs voortvloeit uit een bevoegdheid of verplichting ingevolge de wet- of regelgeving of haar oorzaak vindt in een stijging van de prijs van grondstoffen, lonen, et cetera of op andere gronden die bij het aangaan van de overeenkomst redelijkerwijs niet voorzienbaar waren.

 

 

Artikel 5.         Opschorting, ontbinding, tussentijdse opzegging en annulering van de overeenkomst

 

  1. Coencad is bevoegd de nakoming van haar verplichtingen op te schorten of de overeenkomst terstond en met onmiddellijke ingang te ontbinden, indien:

-      de Opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt;

-      na het sluiten van de overeenkomst Coencad ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de Opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet zal nakomen;

-      indien door vertraging aan de zijde van de Opdrachtgever niet langer van Coencad kan worden gevergd dat zij de overeenkomst tegen de oorspronkelijk overeengekomen condities zal nakomen;

-      indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of indien er zich anderszins omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van Coencad kan worden gevergd.

  1. Indien de ontbinding aan de Opdrachtgever toerekenbaar is, heeft Coencad recht op vergoeding van de schade, daaronder begrepen de kosten, daardoor direct en indirect ontstaan of op schadeloosstelling.

  2. Indien de overeenkomst wordt ontbonden, dan zijn alle vorderingen van Coencad op de Opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar. Indien Coencad de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt zij haar aanspraken uit de wet en overeenkomst.

  3. Indien Coencad op gronden als genoemd in dit artikel tot opschorting of ontbinding overgaat, is zij op generlei wijze gehouden tot vergoeding van schade en kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan of schadeloosstelling, terwijl de Opdrachtgever, uit hoofde van wanprestatie, wél tot schadevergoeding of schadeloosstelling is verplicht.

  4. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door Coencad, zal Coencad in overleg met de Opdrachtgever zorgdragen voor overdracht van nog te verrichten werkzaamheden aan derden, tenzij de opzegging aan de Opdrachtgever toerekenbaar is. Behalve in het geval het tussentijds eindigen aan Coencad is toe te rekenen, worden de kosten voor overdracht aan de Opdrachtgever in rekening gebracht. Coencad zal de Opdrachtgever zoveel als mogelijk vooraf inlichten ter zake van de omvang van deze kosten. De Opdrachtgever is gehouden deze kosten binnen de daarvoor genoemde termijn te voldoen, tenzij Coencad anders aangeeft.

  5. In geval van liquidatie, van (aanvraag van) surseance van betaling of faillissement, van beslaglegging – indien en voor zover het beslag niet binnen drie maanden is opgeheven – ten laste van de Opdrachtgever, van schuldsanering of een andere omstandigheid waardoor de Opdrachtgever niet langer vrijelijk over zijn/haar vermogen kan beschikken, staat het Coencad vrij om de overeenkomst terstond en met directe ingang op te zeggen dan wel de order of overeenkomst te annuleren, zonder enige verplichting van de zijde van Coencad tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling. De vorderingen van Coencad op de Opdrachtgever zijn in dat geval onmiddellijk opeisbaar.

  6. Indien de Opdrachtgever een geplaatste opdracht geheel of gedeeltelijk annuleert en/of goederen en/of diensten weigert af te nemen, dan is de Opdrachtgever aan Coencad alle door Coencad redelijkerwijs gemaakte kosten, waarbij inbegrepen kosten ter voorbereiding, aangeschafte materialen en/of grondstoffen, lonen, sociale lasten, heffingen en accijnzen etc. verschuldigd. Voorts is de Opdrachtgever in dat geval verplicht om het reeds door Coencad gepresteerde volledig te vergoeden. In geval van annulering is de Opdrachtgever tevens verplicht om Coencad te vrijwaren tegen alle vorderingen van derden die (kunnen) ontstaan als gevolg van de annulering van de opdracht en/of de weigering van afname van goederen en/of diensten door de Opdrachtgever.

 

 

 Artikel 6.        Overmacht

 

  1. Coencad is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de Opdrachtgever indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.

  2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop Coencad geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Coencad niet in staat is haar verplichtingen na te komen, werkstakingen in het bedrijf van Coencad of van eventueel door Coencad ingeschakelde derden daaronder begrepen. Coencad heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert, intreedt nadat Coencad haar verbintenis had moeten nakomen.

  3. Coencad kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, dan is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.

  4. Voor zover Coencad ten tijde van het intreden van overmacht haar verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Coencad gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. De Opdrachtgever is gehouden deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke overeenkomst.

  5. Bij het voordoen van overmacht zoals beschreven in dit artikel zal Coencad niet gehouden kunnen worden tot het vergoeden van enige schade als een direct of indirect gevolg van de overmachtsituatie.

 

 

 Artikel 7.        Betaling

 

  1. Betaling dient steeds te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum, op een door Coencad aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd, tenzij schriftelijk anders door Coencad aangegeven. Coencad is gerechtigd om periodiek te factureren.

  2. De Opdrachtgever is nimmer gerechtigd tot verrekening van het door hem/haar aan Coencad verschuldigde. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur, behoudens voor het deel van de factuur waartegen terecht bezwaar is gemaakt, schorten de betalingsverplichting niet op.

  3. Indien de Opdrachtgever in gebreke blijft met tijdige betaling van een factuur, dan is de Opdrachtgever van rechtswege in verzuim. De Opdrachtgever is alsdan een rente verschuldigd van 2% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is, in welk geval de wettelijke rente verschuldigd is. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de Opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.

  4. Indien de Opdrachtgever in gebreke blijft met tijdige betaling van een factuur, dan is Coencad gerechtigd tot invordering over te gaan. Alle kosten die daarmee gepaard gaan, waaronder, doch niet uitsluitend gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten alsmede executiekosten, komen voor rekening van de Opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten worden berekend op basis van hetgeen op dat moment in de Nederlandse incassopraktijk gebruikelijk is, momenteel de berekeningsmethode ingevolge de Wet normering buitengerechtelijke incassokosten en het bijbehorende Besluit, zonder dat Coencad gehouden is aan te tonen dat zij in die kosten is vervallen. Indien Coencad echter hogere kosten ter incasso heeft gemaakt die redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen de werkelijk gemaakte kosten voor vergoeding in aanmerking. De Opdrachtgever is over de verschuldigde incassokosten eveneens rente als bedoeld in lid 3 van dit artikel verschuldigd.

  5. De betalingen van Opdrachtgever strekken eerst in mindering op de verschuldigde kosten, vervolgens op de opengevallen rente en tenslotte op de hoofdsom en de lopende rente. Coencad kan, zonder daardoor in verzuim te komen, een aanbod tot betaling weigeren, indien de Opdrachtgever een andere volgorde voor de toerekening van de betaling aanwijst. Coencad kan volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente en incassokosten worden voldaan.

 

 

Artikel 8.         Eigendomsvoorbehoud

 

  1. Zolang Coencad geen volledige betaling inzake enige overeenkomst en/of daaruit voortvloeiende verplichtingen, waaronder gehoudenheid tot het vergoeden van rente en kosten, heeft ontvangen, blijven door Coencad geleverde goederen de eigendom van Coencad, ongeacht op welk moment deze goederen werden geleverd door Coencad en ongeacht waar de goederen zich bevinden. Coencad heeft totdat de gehele betaling heeft plaatsgevonden het recht om de goederen terug te vorderen en onder zich te houden.

  2. Het door Coencad geleverde, dat ingevolge lid 1 onder het eigendomsvoorbehoud valt, mag niet worden doorverkocht en mag nimmer als betaalmiddel worden gebruikt. De Opdrachtgever is niet bevoegd om het onder het eigendomsvoorbehoud vallende te verpanden of op enige andere wijze te bezwaren, tenzij anders overeengekomen.

  3. Dit artikel is tevens van toepassing indien de Opdrachtgever enige verplichting in de overeenkomst niet nakomt, indien de Opdrachtgever liquideert, surseance van betaling heeft aangevraagd en/of verkregen, in staat van faillissement wordt verklaard, wettelijke schuldsanering conform Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen heeft aangevraagd en/of verkregen of beslag op de goederen wordt gelegd.

  4. De Opdrachtgever dient steeds al hetgeen te doen dat redelijkerwijs van hem/haar verwacht mag worden om de eigendomsrechten van Coencad veilig te stellen. Indien derden beslag leggen op het onder eigendomsvoorbehoud geleverde dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, dan is de Opdrachtgever verplicht om Coencad daarvan onmiddellijk op de hoogte te stellen. Voor het geval Coencad haar in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft de Opdrachtgever bij voorbaat onvoorwaardelijke en niet herroepelijke toestemming aan Coencad en door Coencad aan te wijzen derden om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van Coencad zich bevinden en deze terug te nemen.

 

 

Artikel 9.         Garanties, onderzoek, reclames en verjaringstermijn

 

  1. De door Coencad te leveren zaken en diensten voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan op het moment van levering redelijkerwijs gesteld kunnen worden en waarvoor zij bij normaal gebruik in Nederland zijn bestemd. De in dit artikel genoemde garantie is van toepassing op het gebruik binnen Nederland.

  2. De in lid 1 van dit artikel genoemde garantie geldt voor een periode van 3 maanden na levering, tenzij uit de aard van het geleverde anders voortvloeit of partijen anders zijn overeengekomen. Indien de door Coencad verstrekte garantie een zaak betreft die door een derde werd geproduceerd, dan is de garantie in omvang en duur beperkt tot de garantie, die door de producent van de zaak is verstrekt, tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen. Na verloop van de garantietermijn zullen alle kosten voor herstel, vervanging of aanpassing, inclusief bijkomende (administratie)kosten, aan de Opdrachtgever in rekening worden gebracht.

  3. Iedere vorm van garantie komt te vervallen indien een gebrek is ontstaan als gevolg van of voortvloeit uit onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik daarvan of onjuiste opslag of onderhoud daaraan door de Opdrachtgever en/of door derden wanneer, de Opdrachtgever of derden – zonder schriftelijke toestemming van Coencad – aan de zaak wijzigingen heeft/hebben aangebracht dan wel heeft/hebben getracht aan te brengen, daaraan andere zaken heeft/hebben bevestigd die daaraan niet bevestigd dienen te worden of indien deze werden ver- of bewerkt op een andere dan de voorgeschreven wijze. De Opdrachtgever komt evenmin aanspraak op garantie toe indien het gebrek is ontstaan door of het gevolg is van omstandigheden waar Coencad geen invloed op kan uitoefenen.

  4. De Opdrachtgever is gehouden het geleverde te (doen) onderzoeken, onmiddellijk op het moment dat de zaken aan hem/haar worden geleverd dan wel de desbetreffende werkzaamheden zijn uitgevoerd. Daarbij behoort de Opdrachtgever te onderzoeken of kwaliteit en/of kwantiteit van het geleverde overeenstemt met hetgeen is overeengekomen en voldoet aan de eisen die partijen dienaangaande zijn overeengekomen. Eventuele gebreken/onvolkomenheden dienen binnen zeven dagen na levering c.q. afronding van de werkzaamheden schriftelijk aan Coencad te worden gemeld. De melding dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van het gebrek/de onvolkomenheid te bevatten, zodat Coencad in staat is adequaat te reageren. De Opdrachtgever dient Coencad in de gelegenheid te stellen een klacht te (doen) onderzoeken.

  5. Indien de Opdrachtgever tijdig reclameert, schort dit zijn/haar betalingsverplichting niet op. De Opdrachtgever blijft in dat geval ook gehouden tot afname en betaling van de overige bestelde zaken en al hetgeen waartoe hij/zij Coencad opdracht gegeven heeft, tenzij daaraan geen zelfstandige waarde toekomt.

  6. Indien de Opdrachtgever na afloop van de termijn als genoemd in lid 4 een melding doet van een gebrek/onvolkomenheid, dan komt de Opdrachtgever geen recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling.

  7. Indien vaststaat dat een zaak gebrekkig is dan wel een onvolkomenheid bevat en dienaangaande tijdig is gereclameerd, dan zal Coencad de gebrekkige zaak/de onvolkomenheid binnen redelijke termijn na retourontvangst daarvan dan wel, indien retournering redelijkerwijze niet mogelijk is, schriftelijke kennisgeving ter zake van het gebrek/de onvolkomenheid door de Opdrachtgever, ter keuze van Coencad, vervangen of zorgdragen voor herstel daarvan dan wel vervangende vergoeding daarvoor aan de Opdrachtgever voldoen van ten hoogste de factuurwaarde van de gebrekkige zaak/onvolkomenheid.

  8. Indien komt vast te staan dat een klacht ongegrond is, dan komen de kosten daardoor ontstaan, daaronder begrepen de onderzoekskosten, die Coencad heeft moeten maken, integraal voor rekening van de Opdrachtgever.

  9. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens Coencad en de door Coencad bij de uitvoering van een overeenkomst betrokken derden, één jaar.

 

Artikel 10.      Aansprakelijkheid

 

  1. Indien Coencad aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld.

  2. Coencad is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Coencad is uitgegaan van door of namens de Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/ of onvolledige gegevens in en buiten het bestek, waaronder onder andere tekeningen, maten en berekeningen worden verstaan.

  3. Indien Coencad aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van Coencad beperkt tot maximaal de factuurwaarde van de order, althans tot dat gedeelte van de order waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

  4. De aansprakelijkheid van Coencad is in ieder geval steeds beperkt tot het bedrag der uitkering van haar verzekeraar in voorkomend geval.

  5. Coencad is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden, de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Coencad aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zoveel deze aan Coencad toegerekend kunnen worden en redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de Opdrachtgever aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden. Coencad is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

  6. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Coencad of haar werknemers.

 

Artikel 11.       Vrijwaring

 

  1. De Opdrachtgever vrijwaart Coencad voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan anderen dan aan Coencad toerekenbaar is.

  2. Indien Coencad uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is de Opdrachtgever gehouden Coencad zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem/haar in dat geval verwacht mag worden. Mocht de Opdrachtgever in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is Coencad, zonder ingebrekestelling, gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijde van Coencad en derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van de Opdrachtgever.

 

 

Artikel 12.       (Intellectuele) eigendomsrechten

 

  1. Indien de Opdrachtgever aan Coencad opdracht verstrekt tot het vervaardigen van ontwerpen, afbeeldingen, tekeningen, berekeningen, modellen en/of overige zaken, dan worden deze door Coencad – in het kader van de overeenkomst – vervaardigde ontwerpen, afbeeldingen, tekeningen, berekeningen, modellen en/of overige zaken eigendom van de Opdrachtgever indien en zodra de Opdrachtgever aan al zijn/ haar verplichtingen voortvloeiende uit de overeenkomst en algemene voorwaarden jegens Coencad heeft voldaan.

  2. Op alle door Coencad vervaardigde ontwerpen, afbeeldingen, tekeningen, berekeningen, modellen en/of overige zaken behoudt Coencad zich alle intellectuele eigendomsrechten voor. Onder intellectuele eigendomsrechten worden verstaan: octrooi-, auteurs-, merk-, tekeningen- en modellenrechten en/of andere intellectuele eigendomsrechten, waaronder al dan niet octrooibare technische en/of commerciële know how, methoden en concepten.

  3. De door de Opdrachtgever in het kader van de overeenkomst verstrekte kennis en data blijven eigendom van de Opdrachtgever. Het is Coencad te allen tijde toegestaan om de betreffende kennis en/of data van de Opdrachtgever te gebruiken voor diverse (onderzoeks)doeleinden, zoals uit te voeren analyses, zonder dat strikt vertrouwelijke informatie van de Opdrachtgever op enigerlei wijze aan derden wordt verstrekt.

  4. Indien Coencad tijdelijk zaken van Coencad (zoals (elektronische) apparatuur, voorbeeldtekeningen, -modellen en -berekeningen) aan de Opdrachtgever ter beschikking stelt c.q. uitleent, dan blijven deze zaken onvervreemdbaar eigendom van Coencad. Deze zaken dienen op eerste verzoek van Coencad onverwijld geretourneerd te worden. Het is de Opdrachtgever niet toegestaan om de betreffende zaken zonder voorafgaande toestemming van Coencad te kopiëren, samen te voegen, op te slaan, openbaar te maken of anderszins in zijn/haar bezit te houden en/of te verspreiden.

 

 

Artikel 13.       Toepasselijk recht en geschillen

 

  1. Op alle aanbiedingen, overeenkomsten en alle daaruit voortvloeiende verbintenissen waarbij Coencad partij is, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien de bij de rechtsbetrekking betrokken partij aldaar woonplaats heeft.

  2. Alle eventuele geschillen tussen partijen zullen worden beslecht door de krachtens de wet bevoegde rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Coencad.

  3. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

  4. Partijen kunnen een andere vorm van geschillenbeslechting overeenkomen.

 

 

Artikel 14.       Wijziging, vindplaats en interpretatie algemene voorwaarden

 

  1. Coencad is gerechtigd om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. In dat geval zal Coencad de Opdrachtgever tijdig op de hoogte stellen van de wijzigingen. Tussen deze kennisgeving en de inwerkingtreding van de gewijzigde voorwaarden zal tenminste veertien dagen zitten.

  2. Deze voorwaarden zijn ten alle tijde openbaar en zijn terug te vinden op website: www.coencad.nl/algemene-voorwaarden-privacy.

  3. De Nederlandse tekst van de Coencad algemene voorwaarden is steeds bepalend voor de uitleg daarvan.

 

 

Privacybeleid

Coencad BV is een dienstverlener in de vastgoedsector. Onze werkzaamheden zijn toegespitst op het ondersteunen van vastgoedbeheerders en onderhoudsbedrijven.

Coencad BV heeft niet en zal nooit de intentie hebben om misbruik te maken van persoonsgegevens, om deze op een onrechtmatige manier te verzamelen, om deze zonder verklaarbare reden te delen met anderen of op een andere wijze te verwaarlozen. Desalniettemin kan het bedrijf tijdens werkzaamheden in aanraking komen met persoonlijke data. Daarbij is het belangrijk dat Coencad BV op een verantwoordelijke en transparante manier met deze gegevens om gaat. Met die reden wordt dit privacybeleid gehanteerd. Hierin staat beschreven welke gegevens kunnen worden gebruikt tijdens werkzaamheden, waarom deze worden gebruikt en hoe deze worden bewaard.

Contactpersonen

Om een succesvol dienstverband te realiseren, slaat Coencad BV contactgegevens op van personen die werkzaam zijn bij klanten of partners. Het betreft hier nooit meer dan de naam, het telefoonnummer en het werkadres. Deze gegevens worden opgeslagen in een CRM-tool die de mogelijkheid biedt om relaties ineens volledig te verwijderen. Weet dat iedere werknemer het recht heeft op vergetelheid en bij aanvraag uit het relatiebestand wordt gehaald.

Huurders

Om onze werkzaamheden uit te kunnen voeren, gebruiken we gegevens van uw woningbezit en daarmee van de woonadressen van uw huurders. Deze gegevens zijn nodig om het woningbestand te digitaliseren en om metingen te verrichten. We maken gebruik van adressen, die geanonimiseerd in Excel worden aangeleverd, maar moeten soms ook langs de woningen om opnamen te maken van bouwelementen. De adressen en het opnamemateriaal worden gebruikt zolang de opdracht in uitvoering is. Incidenteel hebben we contactgegevens van een huurder nodig om een individuele afspraak te maken voor de opname. Contactgegevens slaan we nooit langer op dan nodig. Dat wil zeggen, zodra de woningtekenaars de opnamen hebben verricht, worden deze gegevens verwijderd.

Sollicitanten

COENCAD verzamelt en verwerkt gegevens van sollicitanten. Dat gebeurt via de post, via de mail, via telefoon, via sociale media, waaronder LinkedIn en Facebook, via mond-tot-mond en in persoonlijke gesprekken met de betrokken sollicitant. De gegevens die COENCAD in het kader van sollicitaties verzamelt zijn de naam, de geboortedatum, het adres, het e-mailadres, het telefoonnummer, de opleidingen die de betrokkene heeft gevolgd, de werkervaring van de betrokkene en de karaktereigenschappen en vaardigheden van de betrokkene. Deze persoonsgegevens worden door COENCAD verwerkt met als doel de juiste sollicitant voor de vacature te kunnen selecteren. De persoonsgegevens zullen uiterlijk 4 weken na afloop van de sollicitatieprocedure worden verwijderd. Indien de sollicitant toestemming heeft gegeven om de gegevens langer te behouden met als doeleinde het toekomstig benaderen van de sollicitant voor een nieuwe openstaande vacature, dan geldt een bewaartermijn van 1 jaar.